ahlan wa sahlan

Monday, November 28, 2011

ahlan wa sahlan ya muharram..=)

bismillahirrahmanirrahim...

assalamualaikum...=)


dikesempatan ini farah nk ucapkan selamat menyambut tahun baru hijrah...maal hijrah..=)
semoga tahun ini diberkati oleh allah dalam apa jua urusan dan diberikan kesihatan yg baik..

mudah2an amalan kebaikan juga bertambah..=)

syukran!

assalamalaikum...



Wednesday, November 16, 2011

tanpa tajuk


bismillahrirrahmairrahim...

assalamualaikum...

hari ni mmg x tfikir nk buat n3 baru...tapi tgn mmg tgh ligat nk mnaip..huhu..

gamba kek kt ats 2 mmg sedap...tah mcm mne boleh sesat dlm pic folder..huhuhuhu..coklat kt atas kek 2 mmg buat farah rase nk makan..huhu..waduh...bahaye tgk pic makanan time malam2 mcm ni...ye lah...t tau lapar n nk makan je...hehe...

k lah..

hehehe

assalamualaikum

Tuesday, November 15, 2011

sihat selalu yuk!

bismillahirrahmanirrahim...

assalamualaikum...

hari ni farah nk kongsi pasal bab pemakanan...biase x kalau da abes makan x minum..even time makan pn x minum langsung n cume akan minum air, 30 minit lepas habis makan???

farah pn jarang buat sebenarnya...tp pernah la sekali dua...hehehe...yg selebihnya farah akn minum air lepas abes makan...xde nk tunggu 30 minit...hehehe...tp mgkn lepas nie nk bjinak-jinak amalkan kot...*perhaps*...hehehe

ok2, berbalik kepada topik...merujuk pakar pemakanan, kalau kita makan dengan perlahan (x gelojoh, beradab, sopan gitu) n kita nikmati makanan 2, sebenarnya boleh mengurangkan tekanan,,,..hehehe...ape x nye, kalau makan laju2, tentunya makanan x hadam dan seterusnya boleh menyebabkan sakit perut, sakit ulu hati lah, senak lah n macam2 lagi,,,..hehehe..kn?kn?

kalau makan dengan perlahan nie jugak dapat mengurangkan berat badan..sebab bila kita makan dengan perlahan, jumlah makanan yg kita ambil 2 pn terkawal..makan dengan perlahan dapat merangsang pengeluaran air liur yg mengandungi sejenis enzim untuk membantu proses penghadaman...

lagipun, Nabi Muhammad S.A.W pn turut mengajar kita makan dengan kunyah 40 kali..da tentu2 kalau kita ikut dapat pahala d samping kesihatan terjaga...hehehe...



tapi jgn pulak ikut contoh gambar yg atas ni...hehehehe... 

k lah..

assalamualaikum...

p/s: angan2 nk jadi dietitian x kesampaian jadi dietitian diri sendiri ok la tu...hehe...


Friday, November 4, 2011

alhamdulillah...

bismillahirrahmanirrahim...

the best word today is aLhamduLiLLah... =)

aLhamduLiLLah, syukur masih di beri peluang untuk bernafas lg hari ni...


aLhamduLiLLah...syukur untuk semua nya...

assalamualaikum w.r.t..



Thursday, November 3, 2011

minuscule comel!!!

bismillahirrahmanirrahim...

assalamualaikum w.r.t..

hari ni farah nk buat n3 pasal 1 kartun ni yang da buat farah jatuh cinta hati tgknye...hehe..title kartun ni Minuscule the series..Chomel je kartunnye..


kalau tgk drpd gambar kt atas ni sume gambar serangga..sbb kartun ni mmg bkisarkan pasal srangga2 2..ehe..

farah sertakan skali vdeo minuscule k


video

farah rase kartun ni da klaka da n dpt la bantu legakan sket kejang otak serabut kt kepala ngan assgmnt n macam2 ragam yg lain..hehe..owh ye..sape kate kartun untuk bdk kck je???ramai je yg da lanjut usia (hehe) tgk kartun lg kadang2..lgpn, bnd nie cume selingan je..tgk kartun just 2 have fun n relaxation kn...wah gitu..

owh ye..nie lg 1 kartun yg mmg farah akn tgk kalau2 kepala farah da serabut ngan assgmnt...


hehe..mmg boley kejang gusi jgk lah dok bgelak ngan kartun ni,,,hehehe...

ok lah...rasenye nk stop kt sini dlu..

syukran!

assalamualaikum w.r.t... =)